Skiën, skiën en uitgaan… - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Jeroen Prak - WaarBenJij.nu Skiën, skiën en uitgaan… - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Jeroen Prak - WaarBenJij.nu

Skiën, skiën en uitgaan…

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

06 Maart 2007 | Finland, Jyväskylä

Ja, dat is een goede samenvatting van mijn vakantie :$
Na Tallinn had ik dus nog een week vakantie. Een gewone schoolvakantie, net zoals ook iedereen in Nederland, dat was wel mazzel hebben dus. Het is nu inmiddels maandag 5 Maart, dus alweer de maandag na de vakantie. Ik weet niet precies meer wat ik allemaal heb gedaan in de vakantie. Maandag na Tallinn heb ik volgens mij vrij weinig gedaan, uitgeslapen na het Tallinn weekend en uitgerust.

Dinsdag erna gingen we voor de tweede keer skiën, voor het eerst alleen zonder leraar dus. Marjelle, de vriendin van Hugo was nu ook mee. Zij ging voor het eerst skiën dus. Jade en ik hebben haar het een beetje proberen te leren die dag. Ikzelf ging later echter was andere dingen voor mijzelf proberen, paar keer weer de piste af geweest, en het ging weer steeds beter. Het was weer een leuke middag, maar ook wel wat vermoeiend. Toch ben ik die avond ook nog film wezen kijken bij een Finse zij woont nog een aardig stukje lopen van mij vandaan, het werd erg laat dus ik mocht daar gelukkig blijven slapen, anders had ik nog een dik halfuur midden in de nacht moeten teruglopen. Was een lekker vol geplande dag dus.

De volgende dag dacht ik dat we weer gingen skiën, maar dat was niet het geval, de anderen waren nogal moe, en ik zelf ook wel, dus ik vond het wel goed. Weer een rustig dagje gehad dus, wat stukjes geschreven voor school op die dag, en beetje aan mijn verslag gewerkt. Die avond ben ik nog wel uit eten gegaan in de pizzeria. Ze wist blijkbaar de goede pizzeria’s wel te vinden (wij (de nederlanders) waren al paar keer naar verscheidene pizzeria’s geweest, maar dat waren allemaal van die fastfood achtige dingen, geen restaurants dus), het was pizzeria maria en het zag er al een stuk beter, hier zat tenminste een beetje een italiaanse sfeer in. De pizza’s smaakten ook veel beter, dat was erg geslaagd dus  Na nog weer lekker bank gehangen te hebben bij haar, zat deze dag er ook weer op. Wel leuk zoveel engels praten, krikt mijn engels aardig op 

Vrijdag was ik wel erg moe, na 3 dagen en nachten het flink laat gemaakt te hebben. Dit werd dus officieel bijslaapdag. Maar ik had ook nog wat achter de computer gewerkt, aan mijn werkstaten en verslagen, kon ik mooi zo bijwerken in de vakantie. Die avond zouden we uitgaan met ons groepje (de nederlanders, Martijn, Hugo en Marjelle). Dit was erg leuk! :D We zijn naar Kharma geweest, dit was een vrij mooie grote discotheek, met erg sfeervolle zalen, mooie belichting en interieur enzo. Er was zelfs een boeddha muur met mooie boeddha beelden. Ik zal wel een paar foto’s hier ervan plaatsen. Deze vrijdag was de minimumleeftijd 18+ maar op zaterdag’s is het 20+ vandaar dat we er nu heen gingen dus. Het was erg druk, het is niet zoals in Nederland dat vrijdag minder druk is dan zaterdag, hier is het vrijwel gelijk. We hebben ons prima vermaakt dus, op het laatst nog met een paar Finnen wezen praten, waar ik de volgende dag mee zou gaan poolen. Na het weer redelijk laat gemaakt te hebben (maar niet zo extreem laat als in Groningen), gingen we naar huis.

Zaterdag zijn we weer gaan skiën, we gingen dus redelijk vroeg opstaan en op naar de piste. Het was erg leuk deze keer, maar waarschijnlijk ook de laatste keer dat we onze gratis skipas konden gebruiken voor deze week (die we hadden gekregen van school)  Ik kon inmiddels al aardig een beetje skiën, maar ik deed nog vooral de beginnerstechniek en ik zag dat veel anderen het met een andere techniek deden, die ook nog veel stoerder leek :P Dus ik besloot om dat maar eens te gaan proberen, na een tijdje op de beginnersheuvel het te proberen begon ik het een beetje door te krijgen, je moest met je voeten naast elkaar en een beetje springen om te slalommen, dit was wel leuk om te doen, maar ook vermoeiender en moeilijker. Maar ik ben uiteindelijk wel de hele piste afgegaan en de stuntpiste afgegaan, op het laatst zat ik er nog over te denken om de rood/zwarte piste (volgens Martijn, kleurcodes had je hier niet echt, maar Martijn, die al wel redelijk ervaren was, zei dat de piste achter de heuvel zwart was met een beetje rood). Maar het werd ook al laat, en besloot het toch maar niet te doen, onder andere omdat de temperatuur inmiddels in de plus lag en de sneeuw daardoor ook wat minder grip had. Maar dit was de langste en meest geslaagde skidag!

Die avond zouden we eerst weer met de nederlandse groep uitgaan (behalve Jade, die naar Helsinki was). Maar zij wilden niet gaan. Ik besloot om dan maar te gaan bellen met een fin die ik al eerder had ontmoet, ze had ook niet echt zoveel trek in uitgaan, aangezien ze gister ook al was geweest maar ze wou wel even poolen. Dus we hebben nog even leuk gepoold. Daarna besloot ik om toch maar uit te gaan, ik was al helemaal in de stemming en dacht ach ik ga gewoon even kijken. Het bleek weer een erg geslaagde avond te worden, veel met mensen gepraat en gedanst, was weer erg gezellig.

De volgende dag vooral met laptop op het internet gezeten, muziek geluisterd aan verslag gewerkt en dat soort werk.

En nu! Is het vandaag, vandaag voor het eerst weer naar school geweest, daar verder gewerkt aan het in orde maken van een computerlokaal. Dit ging wel redelijk voorspoedig maar we zijn nog steeds niet helemaal klaar. Ook hebben we spijtig genoeg onze skipassen moeten inleveren vandaag  Dit is wel balen dus. Misschien dat we nog een keer op een andere (schijnt een mooiere te zijn) piste gaan skiën maar dat kost wel redelijk wat geld dan.

  • 06 Maart 2007 - 19:05

    Ria :

    hippe tent die kharma ,leuke stage daar:)

  • 06 Maart 2007 - 20:33

    Henk En Yvonne:

    geniet er maar lekker van. hier regend het.henk is vanavond naar de brandweer toe,en ik ben bezig met mijn stamboom bij te werken.groetjes.

  • 06 Maart 2007 - 21:25

    Aly:

    wat heb jij toch een moeilijk leven.zwaar,hoor. geniet er maar lekker van want hiet is het weer ook maar grijs en nat. dus je mist nog niets hier in nederland.veel plezier nog
    groetjes uit delfzijl

  • 07 Maart 2007 - 07:28

    Kirsten:

    Zooww goed het uitgaansleven aan het uittesten dus ;) Klinkt goed!!

    Enne, je durfte gewoon niet van die zwarte piste :p geef maar toe ;)!!

    *zwaai*

  • 08 Maart 2007 - 16:01

    Nico:

    hey kerel klinkt leuk al die dingen beetje hangen links en rechts en je jezelf een beetje vermaken. Meer een soort vakantie dus nou ik zou het er van nemen als ik jouw was lang leve de lol

  • 08 Maart 2007 - 21:42

    Siny:

    mooie finse?

  • 09 Maart 2007 - 12:19

    Jeroen:

    Ziet er wel master uit :)
    Have fun :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Jyväskylä

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2007

Goodbye Suomi.

29 Maart 2007

Lapland!

12 Maart 2007

En alweer een week voorbij

06 Maart 2007

Skiën, skiën en uitgaan…

26 Februari 2007

Skiën en Tallinn!
Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 7817

Voorgaande reizen:

26 Januari 2007 - 26 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: